La Mancomunitat Camp de Túria potència el comerç local i les seues associacions

Representants de 16 associacions de comerciants de la comarca se reunixen en la Mancomunitat

La Mancomunitat Camp de Túria ha reunit representants de les associacions de comerciants de la comarca amb la finalitat d’estudiar línies de treball conjuntes per a potenciar el comerç local i, també, per a analitzar les actuacions que s’han dut a terme dins de l’Acord Territorial d’Ocupació per a dinamitzar estos col·lectius. Entre els temes que s’han tractat en la reunió destaca la digitalització del comerç local, un dels reptes a què s’enfronten els xicotets comerços des de fa uns anys. Des de Va unir Gremial s’han donat a conéixer les accions que es duran a terme en el Pla d’Impuls al Comerç Electrònic de la Generalitat Valenciana 2018-2023.

Així mateix, en esta primera reunió, que ha servit com a punt de trobada del comerç local del Camp de Túria, s’ha constituït un grup de treball amb l’objectiu de preparar una campanya d’àmbit comarcal per a potenciar les vendes de cara al pròxim nadal.

Acord Territorial d’Ocupació

La celebració d’esta trobada s’emmarca dins de les actuacions que des de la Mancomunitat, i dins de l’Acord Territorial d’Ocupació, s’estan realitzant per al foment del comerç de proximitat i de l’associacionisme de comerciants, empresaris i artesans locals. Des de fa més d’un any, esta institució està treballant fermament per a potenciar la unió del comerç local i les empreses locals, amb la finalitat d’enfortir el xicotet comerç i el teixit empresarial de la comarca.

Fruit d’este treball s’han posat en marxa al llarg de l’últim any associacions de comerciants i empresaris a Casinos, Serra, Gátova, Marines i Olocau, municipis en què fins al moment no comptaven amb cap col·lectiu per a defendre els interessos del xicotet comerç.

Paral·lelament, s’està treballant en la dinamització de col·lectius ja creats, com els de l’Eliana, l’Associació de Comerciants de Riba-Roja de Túria i la de Comerços del Mercat Municipal d’este municipi. Amb totes elles s’estan duent a terme actuacions encaminades a posar en valor el comerç de proximitat. Entre elles, destaquen campanyes publicitàries, difusió de les seues activitats en xarxes socials, així com la formació dirigida a dotar al comerç del Camp de Túria de ferramentes de gestió eficaç, en matèries com a aparadorisme, digitalització, merchandising, atenció al client, increment de venda, gestió eficaç del negoci, subvencions, entre altres temes, a través de jornades tècniques i assessorament i orientació individualitzada.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *